Vanaf 12 oktober 2015 belicht VLAM de veelzijdigheid van het varkensvlees in een nieuwe mediacampagne.De campagne wordt gevoerd op tv, in de verkooppunten en online.
Er werd een tv-spot gemaakt waarin vorken figureren op de tonen van Rossini’s William Tell. Op elk vorkje is een stukje varkensvlees te vinden dat past bij de gelegenheid en het moment van de dag. De tv-spot zal gedurende drie weken te zien zijn op verscheidene Vlaamse en Franstalige zenders (o.a. één, Canvas, Vitaya, RTL-Tvi, La Une en La Deux).
Er is ook een uitgebreid online luik voor de campagne voorzien. Die zullen te vinden zijn op enkele drukbezochte websites en op You Tube. Verder zet VLAM ook in op Facebook en Instagram. Met video’s en recepten inspireert VLAM hongerige magen met oogstrelende varkensvleesbereidingen.
Wie de komende weken boodschappen doet bij een zelfstandige slager, Renmans of Buurtslagers kan de mooi vormgegeven receptenbrochure over ‘Varken voor alle vorken’ gratis meenemen.
Wie nog geen volleerde keukenpiet is en nog wat extra zelfvertrouwen kan gebruiken, kan de kookvideo’s en recepten bekijken op www.vleesvanbijons.be.
https://youtu.be/syFbMHRXGIo